چگونه عمر باتری لپ تاپ را افزایش دهیم
بــــــــــ روز
با ما بــــــ روز باشید ، نرم افزار،سخت افزار،شـبکه،فناوری اطـلاعات،اینترنــت

 
تاريخ : چهار شنبه 12 بهمن 1390برچسب:,

  چگونه عمر باتری لپ تاپ را افزایش دهیم

باتری های لپ تاپ مانند انواع دیگر باتری ها دارای عمر محدودی است، با توجه به این نکته کاربر با رعایت یک سری نکات خاص می تواند عمر باتری لپ تاپ خود را افزایش دهد و زمان بیشتری از آن استفاده کند. 
اگر شما هم به تازگی یک لپ تاپ خریده اید توصیه می کنیم موارد زیر را برای محافظت از باتری آن رعایت کنید.
نگذارید باتری لپ تاپ به طور کامل خالی شود: در لپ تاپ های جدید که باتری های لیتیومی دارند خالی شدن کامل باتری باعث ضعیف شدن آن می شود. اگر از ویندوز ویستا یا ۷ استفاده می کنید می توانید با تنظیمات زیر از خالی شدن کامل باتری جلوگیری کنید؛ control panel/ power options/ select a power plan/ balance حال روی لینک change plan setting و سپس در پنجره جدید روی لینک Change advanced power settings کلیک و بعد از قسمت Battery گزینه Critical battery level را تنظیم کنید. 
با فعال کردن این تنظیمات لپ تاپ شما با رسیدن به حداقل شارژ تعریف شده به عنوان مثال ۵ درصد یا ۱۰ درصد، خود به خود خاموش می شود.به باتری خود استراحت دهید: اگر از لپ تاپتان تنها در منزل و یا پشت یک میز کار مخصوص استفاده می کنید و مدام در حال حمل آن از مکانی به مکان دیگر نیستید بهتر است باتری را از آن جدا و لپ تاپ را به پریز برق وصل کنید. هر چند که در لپ تاپ های امروزی بعد از شارژ کامل، باتری از مدار خارج می شود اما باز هم گرمای موجود در سیستم باعث خرابی آن خواهد شد. 
در ضمن دقت کنید هنگام جدا کردن باتری از لپ تاپ شارژ آن کامل باشد زیرا این باتری ها حتی زمانی که به لپ تاپ وصل نیستند به تدریج شارژ از دست می دهند و ممکن است بعد از مدتی به طور کامل خالی شوند که این امر برای سلامتی باتری بسیار مضر است.باتری را خنک نگه دارید: گرما یکی از اصلی ترین دشمنان وسایل الکترونیکی و به ویژه باتری است. بنابراین همیشه توجه داشته باشید هنگام کار با لپ تاپ قسمت های تهویه هوا در طرفین و زیر لپ تاپ مسدود نباشد. 
همچنین با استفاده از یک صفحه خنک کننده مخصوص لپ تاپ که امروزه در انواع مختلف و با قیمت های مناسب در بازار وجود دارد، همیشه لپ تاپ خود را خنک نگه دارید.رطوبت دشمن باتری است: یکی از باورهای غلط مفید بودن نگهداری باتری در فریزر است. هرچند که سرما می تواند برای باتری مفید باشد اما رطوبت این محیط دشمن سرسختی برای باتری به حساب می آید. قرار دادن باتری در دمای اتاق و در محیطی خشک بهترین گزینه است.استراحت زیاد ممنوع: باتری نباید خیلی در حالت استراحت قرار بگیرد زیرا در اثر کار نکردن ممکن است خراب شود بنابراین هر چند وقت یک بار باتری را به دستگاه متصل و شارژ کنید


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



ارسال توسط علی اکبر عبــادی


بامابـــ روز باشید

طراحی سایت